Naujausi sttraipsniai

Tik su gerais mechanikais naujas dviratis bus geras dviratis

Didžioji dalis naujų dviračių iš gamintojo atkeliauja nesurinkti iki galo, kad dėžėje užimtų kuo mažiau vietos.  

Ištraukus dviratį iš dėžės pirma patikriname, ar visos komplektuojančios dalys yra tinkamos. Kartais gamybos metu supakuojamos, sumontuojamos ne tos dalys (pavyzdžiui ne to ilgio ar pločio švaistikliai, ne tokio ilgio ratų ašys).

Tuomet patikriname ratus. Kadangi ratai gamyklose renkami pusiau automatiniu būdu, po gamybos linijos lieka paklaidos, kurias privalu ištaisyti, kad ratai tarnautų ilgiau. Sureguliuojame guolių sistemas, kad ratai suktųsi sklandžiai. Toliau seka stipinų įtempio patikra. Stipinai turėtų būti suvaržyti vienoda jėga norint, kad eksploatacijos metu ratas išliktų tiesus.

 

Po ratų patikros seka stabdžiai. Stabdžių apkaba montuojama ant lygaus rėmo paviršiaus. Netinkamai paruoštas montavimo paviršius gali neleisti tinkamai sureguliuoti stabdžių. Dėl šios priežasties apkabose esant reikalui montavimo paviršius nufrezuojame specialia freza. Hidraulinės stabdžių žarnos, pravestos rėmo viduje, turi daug lenkimo taškų, kuriuose kaupiasi oras.  Dėl šios priežasties stabdžių sistema nuorinama iš naujo. Patikrinamas sistemos sandarumas. Naujų stabdžių kaladėles taip pat svarbu teisingai „pritrinti“ prie stabdžių disko – tai užtikrins efektyvų stabdymą, iki minimumo sumažins stabdymo metu atsirandantį cypimo garsą, mušimo per stabdžius jausmą. Vilniaus parduotuvėje tam naudojame profesionalų Sinter gamintojo stendą.

Montuojant dalis ant rėmo visada tikriname, ar mazgai sutepti tinkamų lubrikantu, montažine pasta. Patikriname, ar ratų ašys, balnakotis sutepti. Nustatome nulinį balnelio kampą, nes dažniausiai balnelio priekis būna per daug pakeltas, kas sumažina komfortą.

Sureguliuojama vairo sistema, kad stabdžių ir pavarų rankenėlės būtų patogiai pasiekiamos – iš fabriko jos būna tiesiog pristumtos prie rankenos šonų. Plento ir gravel dviračių vairai dažniausiai būna nesurinkti – dinamometrinio rakto pagalba tinkamai priveržiamos rankenėlės (net ir tai pirmo važiavimo per nelygų paviršių metu, neapsaugo nuo jų atsilaisvinimo), apvyniojama vairo juosta.

Prieš pradedant pavarų reguliavimą, patikrinamas galinio pavarų perjungėjo tvirtinimo lygiagretumas kasetės atžvilgiu. Patikrinamas grandinės ilgis (netinkamas grandinės ilgis daro įtaką pavarų jungimo sklandumui). Elektrinėms pavaroms atliekamas programinės įrangos atnaujinimas. Shimano rankenėlėms atnaujinti naudojame specialų diagnostikos įrenginį.

 

Naujos dviračių grandinės atkeliauja išmirkytos konservacinėje alyvoje, kuri nėra tinkama eksploatacijai (konservacinės alyvos paskirtis yra neleisti grandinei surūdyti iki kol ji bus uždėta ant dviračio. Tai yra labai klampi alyva, traukianti abrazyvą, kuris pagreitina grandinės dėvėjimąsi). Dėl šios priežasties visų aukštesnės klasės dviračių grandines išplauname ultragarsinėje vonelėje, kad naudojamas lubrikantas tinkamai priliptų ir veiktų tinkamai. Paskui švarią grandinę tepame lubrikantu arba vaškuojame karštu parafinu. Mūsų rekomendacija - grandinės tepimui naudoti parafino pagrindo lubrikantą. 

Nuodugniai patikrintas ir paruoštas dviratis palieka surinkimo zoną ir rieda pas jus. Reikėtų pastebėti, kad net ir patikrinus visus varžtus, mazgus iš parduotuvės dviratis išvažiuoja negavęs pilnos apkrovos. Todėl į pirmą išvažiavimą rekomenduojame pasiimti šešiakampių komplektą.